Leader Online Logo

Τι eshop να ανοίξω; – Τι πρέπει να προσέξετε στην επιλογή των προϊόντων

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σημειώνει αξιοσημείωτη πρόοδο το τελευταίο χρονικό διάστημα, λόγω των μεταβολών στην καθημερινότητα δισεκατομμυρίων ανθρώπων του πλανήτη εξαιτίας της πανδημίας.

Οι ανάγκες για κατασκευη eshop, διαφήμιση στο Internet για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αυξήθηκαν κατακόρυφα καθώς πολλοί επαγγελματίες επεδίωξαν να εισέλθουν στην ψηφιακή αγορά για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη δραστηριότητά τους.

«Τι eshop να ανοίξω;» αναρωτιούνται πολλοί δυνητικοί επιχειρηματίες, με την ευκαιρία της ραγδαίας ανάπτυξης της εγχώριας ηλεκτρονικής αγοράς, που έρχεται με τα έως τώρα δεδομένα πρώτη στις προτιμήσεις των ντόπιων καταναλωτών.

Αν και εσείς σκέφτεστε να κάνετε ένα νέο ξεκίνημα στον επαγγελματικό σας τομέα ή και να διευρύνετε την υπάρχουσα δραστηριότητά σας στο Διαδίκτυο, δείτε παρακάτω όσα χρειάζεται να γνωρίζετε.

«Τι eshop να ανοίξω;» – πώς να βρείτε την ιδανική απάντηση στο ερώτημα

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει κάθε επαγγελματίας όταν πρωτο-εισέρχεται στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τι είδους eshop να προτιμήσει να «ανοίξει» και κατ’ επέκταση ποια προϊόντα να επιλέξει να πουλάει μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Είναι πολύ εύκολο ο ενθουσιασμός να οδηγήσει κάθε «πρωτάρη» επιχειρηματία σε σφάλματα και μακροπρόθεσμα σε ζημία γι αυτό απαιτείται να κάνετε έρευνα σε βάθος προτού να επιλέξετε το αντικείμενο της νέας σας ψηφιακής δραστηριότητας.

Προκειμένου να είστε σε θέση να επιλέξετε το είδος του eshop που θα ξεκινήσετε να λειτουργείτε, συγκεντρώσαμε ορισμένα σημεία που θα πρέπει να συμπεριλάβετε στην έρευνά σας, ώστε να καταφέρετε να πάρετε την καλύτερη δυνατή απόφαση.

Τι χρειάζεται να προσέξετε στην επιλογή των προϊόντων

Όταν ξεκινάτε ένα εμπορικό εγχείρημα είναι σημαντικό να έχετε ερευνήσει διεξοδικά το λογιστικό μέρος της όλης δραστηριοποίησης.

Μιλήστε με τον λογιστή σας σχετικά τις διαδικασίες που απαιτούν ορισμένοι κλάδοι του εμπορίου, καθώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιλέξετε προϊόντα που μπορεί να συνοδεύονται από δυσκολίες.

Αποφύγετε να επιλέξετε να εμπορεύεστε για παράδειγμα προϊόντα που είναι δύσκολα στη μεταφορά τους επειδή είναι πολύ βαριά ή εξαιρετικά εύθραυστα -εκτός αν η υπάρχουσα δραστηριότητά σας σχετίζεται με τέτοια προϊόντα και ήδη έχετε λύσεις για την ασφαλή μεταφορά τους προς τους πελάτες σας.

Προτείνεται ακόμη να μην επιλέξετε προϊόντα που καταλαμβάνουν πολύ χώρο, ώστε να μην χρειαστεί κάνοντας τα πρώτα σας βήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο να επωμιστείτε και τα έξοδα της ενοικίασης χώρου για αξιόπιστη αποθήκευση των προς πώληση προϊόντων σας.

Ακόμη, χρειάζεται να μεριμνήσετε ώστε τα προϊόντα να έχουν διαχρονική αξία και όχι παροδική.

Τα ηλεκτρονικά προϊόντα για παράδειγμα, τείνουν να χάνουν την αξία τους με το πέρασμα του χρόνου, βλάπτοντας σημαντικά την κερδοφορία σας.

Πού μπορείτε να βρείτε ιδέες για προϊόντα & τάσεις της αγοράς

Επισκεφτείτε τις μεγαλύτερες εταιρείες στο ecommerce προκειμένου να εντοπίσετε τα ευπώλητα προϊόντα τους ώστε να διαπιστώσετε ποια από αυτά που έχουν ζήτηση αυτή την περίοδο είναι διαχρονικής αξίας.

Μην παρασύρεστε από εκκεντρικά προϊόντα ή άλλα που βασίζονται σε παροδική μόδα.

Ύστερα, μπορείτε να συμβουλευτείτε ορισμένα ψηφιακά εργαλεία για τη δημοφιλία των προϊόντων που σας κέντρισαν το ενδιαφέρον και σημειώσατε στη λίστα σας, όπως είναι το Google Trends αλλά και άλλα εργαλεία, όπως το Trendhunter.

Επιβεβαιώστε ότι τα είδη των προϊόντων που σκέφτεστε να προωθήσετε βρίσκονται ψηλά στα ενδιαφέροντα του κοινού διαχρονικά, ελέγχοντας τα hashtags στις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων.

Δείτε πόσοι ασχολούνται με αυτά τα προϊόντα στο Instagram, πόσοι αναρτούν στο Pinterest και λοιπά, εξετάζοντας ταυτόχρονα και το target group των καταναλωτών.

Όταν θα έχετε καταλήξει στο είδος των προϊόντων που επιθυμείτε να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά, θα χρειαστεί να προχωρήσετε σε έναρξη των εργασιών και κατασκευή του eshop σας και να κλείσετε συνεργασίες με επαγγελματίες άλλων κλάδων (τραπεζικά ιδρύματα για συναλλαγές, μεταφορικές εταιρείες για παράδοση παραγγελιών κλπ) για την εύρυθμη λειτουργία της ηλεκτρονικής επιχείρησης.