Leader Online Logo

Γιατί δεν πρέπει να σταματούν οι διαφημίσεις της ιστοσελίδας σας

Tου Σίμου Κοσμετάτου

Θανάσιμο αμάρτημα αποτελεί για τα e-shops και τις επαγγελματικές ιστοσελίδες η προσωρινή διακοπή των διαφημιστικών καμπανιών, που εμφανίζονται στη Google και τα social media. 

Τόσο η διαφήμιση Google Ads όσο και οι διαφημίσεις στα social media αναδεικνύονται ως εξαιρετικά σημαντικές για την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο, καθώς προσελκύουν τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές, αυξάνοντας τις πωλήσεις και τα κέρδη, αλλά και την αναγνωρισιμότητα του brand.

Δείτε παρακάτω γιατί είναι ζωτικής σημασίας η απρόσκοπτη προβολή των διαφημιστικών καμπανιών της επιχείρησής σας στα ψηφιακά κανάλια και τι μπορεί να συμβεί αν αποφασίσετε να τις διακόψετε, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα.

Γιατί οι επιχειρηματίες σκέφτονται να διακόψουν τις διαφημίσεις

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιχειρηματίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να σταματήσουν για λίγο τις διαφημιστικές καμπάνιες που «τρέχουν» στα ψηφιακά κανάλια, κυρίως σε μια προσπάθεια να περιορίσουν το διαφημιστικό κόστος.

Η διάθεση αυτή από μέρους των εγχώριων επιχειρηματιών έχει παρατηρηθεί να συμβαίνει σε περιόδους που έπονται των θρησκευτικών εορτών (Χριστούγεννα και Πάσχα) καθώς θεωρούν ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι μειωμένο, διότι έχουν παρέλθει οι μέρες οπότε οι περισσότεροι επιδίδονται σε εορταστικές αγορές, καταναλώνοντας τον προϋπολογισμό τους.

Πολύ συχνά οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, ζητούν να διακοπούν οι διαφημίσεις και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Δεκαπενταύγουστου, καθώς πιστεύουν ότι οι εγχώριοι καταναλωτές απέχουν από την καθημερινότητά τους και ελάχιστοι είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν αγορές σε μια «νεκρή», όπως τη χαρακτηρίζουν, εβδομάδα για το ελληνικό εμπόριο.

Όσο κατανοητό και αν είναι αυτό το σκεπτικό μιας μερίδας επιχειρηματιών, ωστόσο κρίνεται ως εξαιρετικά επιβλαβές για την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών καμπανιών στο Ίντερνετ.

Γιατί δεν πρέπει να σταματούν οι διαφημίσεις της επιχείρησής σας

Οι διαφημίσεις στα ψηφιακά κανάλια λειτουργούν όπως ένα τρένο που ξεκινάει από τον σιδηροδρομικό σταθμό για να ταξιδέψει στον προορισμό του. Ο κινητήρας ανάβει και η αμαξοστοιχία ξεκινάει να κινείται προς τα εμπρός, αργά στην αρχή, πιο γρήγορα στη συνέχεια και ακόμα ταχύτερα στην πορεία μέχρι να αναπτύξει πλήρη ταχύτητα.

Αν ο χειριστής του τρένου σταματήσει τη λειτουργία του κινητήρα ενώ αυτό ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα, η αμαξοστοιχία θα συνέχιζε να κινείται για κάποιο χρονικό διάστημα αλλά σταδιακά, θα σταματούσε εντελώς.

Προκειμένου να αρχίσει ξανά να κινείται με πλήρη ταχύτητα, το τρένο θα χρειαζόταν να ξεκινήσει πάλι από την αρχή, να διανύσει μια απόσταση σε αργό ρυθμό και ύστερα, σταδιακά θα ήταν εφικτό να αυξήσει την ταχύτητά του ώσπου να φτάσει την επιθυμητή.

Με άλλα λόγια, η διακοπή των διαφημίσεων από τα ψηφιακά κανάλια επιφέρει αναγκαστικά την επιστροφή της επιχείρησης στο σημείο που βρισκόταν προτού ξεκινήσει η διαφημιστική προώθησή της. Την ίδια στιγμή, η επαναφορά των διαφημίσεων απαιτεί να ξοδευτεί πολύτιμος χρόνος ώσπου να αρχίσει εκ νέου να αποδίδουν, όπως πριν από την παύση τους.

Υπολογίζεται εν προκειμένω, πως αν μια επιχείρηση σταματήσει τη διαφημιστική προβολή της από τα ψηφιακά κανάλια για μία εβδομάδα, θα χρειαστούν να περάσουν 20 και πλέον ημέρες μέχρι να ξεκινήσουν ξανά να φέρνουν αποτελέσματα σε πελατεία, πωλήσεις και κέρδη.

Αυτό συμβαίνει γιατί οι διαφημίσεις που διανέμονται στοχευμένα σε χρήστες του Διαδικτύου βασίζονται σε συγκεκριμένους αλγόριθμους των διαφημιστικών πλατφορμών, οι οποίοι απορυθμίζονται σε περίπτωση παύσης καθώς και σε περίπτωση ανεπάρκειας του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

Επιπλέον, με τη διακοπή των διαφημιστικών καμπανιών σταματάει ο μηχανισμός remarketing (επαναληπτικού marketing) γιατί η τεχνολογία του βασίζεται στα cookies των χρηστών, στις επισκέψεις δηλαδή που έχουν πραγματοποιήσει στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Επομένως, θεωρείται παραπάνω από απαραίτητο για την επιτυχία της διαφημιστικής προώθησης να υπάρχει πάντα διαθέσιμο budget και οι διαφημίσεις να διανέμονται στους χρήστες απρόσκοπτα, όλες τις ημέρες του χρόνου.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Google Partner PREMIER, SEO Expert & Digital Marketing Strategist.