Leader Online Logo

Τι πρέπει να κάνετε για να βελτιώσετε το υψηλό bounce rate στο site σας

Το υψηλό bounce rate σε ένα επαγγελματικό site ή σε ένα eshop δημιουργεί έντονο προβληματισμό αλλά και ανησυχία στους επαγγελματίες που έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους στο Διαδίκτυο. 

Και αυτό γιατί υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης σε μία ιστοσελίδα εκφράζει σε πολλές περιπτώσεις την έλλειψη συνέπειας ή σχετικότητας αναφορικά με τις προσδοκίες και τις αναζητήσεις των χρηστών που επισκέπτονται το site ή το eshop σας.

Μπορεί να σημαίνει δηλαδή, ότι ορισμένες σελίδες της ιστοσελίδας δεν εμφανίζονται όπως αναμένεται ή όσο γρήγορα αναμένεται, ωθώντας τους χρήστες σε εγκατάλειψη.

Ή ότι μερικές σελίδες δεν περιέχουν όσα χρήσιμα στοιχεία αναζητούν οι χρήστες – οι οποίοι μπορεί να έχουν κάνει κλικ σε καμπάνια, όπως για παράδειγμα, σε διαφημιση google – για να προχωρήσουν σε μια επόμενη ενέργεια.

Είναι όμως, το υψηλό bounce rate πάντοτε κακό;

Δείτε παρακάτω όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για το ποσοστό εγκατάλειψης και πώς μπορείτε να το βελτιώσετε ώστε να να κινείται σε όσο το δυνατόν πιο φυσιολογικά επίπεδα, προς όφελος του επαγγελματικού σας εγχειρήματος.

Υψηλό bounce rate: είναι πάντοτε κακό;

Η ίδια η Google δεν θεωρεί a priori πως το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών που καταγράφεται σε μια ιστοσελίδα ή eshop είναι πάντα κακό «σημάδι». Συγκεκριμένα, αναφέρει πως «εξαρτάται».

Αν η επιτυχία του αντικειμένου εργασίας σας περιλαμβάνει την επίσκεψη πολλών σελίδων του site από μέρους των χρηστών, τότε το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης είναι πράγματι ανησυχητικό πέρα από απογοητευτικό.

Αν όμως, το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης παρατηρείται σε ορισμένες σελίδες του site, όπως είναι μια σελίδα που περιλαμβάνει φόρμα για συμπλήρωση στοιχείων, τότε δεν μας προκαλεί εντύπωση το υψηλό bounce rate. Διότι οι χρήστες έχουν κάνει τις επιθυμητές ενέργειες και αφού τις ολοκληρώνουν, αποχωρούν από την ιστοσελίδα.

Επομένως, όταν έχει επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος, το ποσοστό εγκατάλειψης κρίνεται ως φυσιολογικό.

Πώς να βελτιώσετε το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης

Ελέγξτε την ταχύτητα φόρτωσης του site

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας επηρεάζει ποικίλες παραμέτρους, ανάμεσά τους και το ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών. Ελέγξτε την ταχύτητα φόρτωσης και προχωρήστε σε τεχνικές μεταβολές προκειμένου να επιταχύνετε την άρτια εμφάνισή της στις οθόνες των χρηστών, στα πρώτα 3 με 5 έως και 7 δευτερόλεπτα.

Βεβαιωθείτε ότι το site εμφανίζεται ακέραιο

Το design ενός site διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για το ποσοστό εγκατάλειψης των χρηστών. Ίσως με μια ανανέωση του σχεδιασμού να καταφέρετε να αυξήσετε το ποσοστό των χρηστών που μένει στη σελίδα προορισμού και περιηγείται και σε άλλες σελίδες. Εστιάστε στο design, απλοποιήστε την οπτική εμπειρία και μειώστε όσο το δυνατόν τους περισπασμούς.

Αναβαθμίστε το περιεχόμενο των σελίδων

Ενημερώστε τις σελίδες του site σας με χρήσιμες πληροφορίες, που προσφέρουν λύσεις στους ενδιαφερόμενους χρήστες. Αυξήστε το μέγεθος των κειμένων που περιέχει κάθε σελίδα και δημιουργήστε ενδιαφέρον περιεχόμενο που περιλαμβάνει οπτικοακουστικό υλικό, προκειμένου οι δυνητικοί πελάτες να ενημερώνονται επαρκώς και να προχωρούν στην επιθυμητή για τους στόχους σας ενέργεια πχ αγορά.

Κάντε check για τυχόν σφάλματα

Αξιοποιήστε τα εργαλεία της Google προκειμένου να ελέγχετε αν δημιουργούνται σφάλματα σε σελίδες του site ή του eshop σας. Αναζητήστε στο Google Search Console για σφάλματα που σχετίζονται με κενές σελίδες, ή σελίδες που εμφανίζουν 404 error ή άλλες με απαρχαιωμένο σχεδιασμό καθώς επιφέρουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης ως αποτέλεσμα.

Σιγουρευτείτε ότι το site σας είναι mobile friendly

Αφού πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών που επισκέπτονται το site ή το eshop σας χρησιμοποιεί mobile συσκευή (κινητό, laptop ή tablet) είναι εξαιρετικά σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε mobile-friendly σχεδιασμό. Όταν η ιστοσελίδα σας προσαρμόζεται κατάλληλα στις οθόνες των χρηστών όπου εμφανίζεται, βελτιώνει την εμπειρία χρήσης και μειώνει σημαντικά το bounce rate.