Leader Online Logo

Πόσα λεφτά χρειάζομαι στη διαφήμιση στην google

Κλασική ερώτηση που γίνεται είτε όταν κάποιος θέλει να ξεκινήσει, είτε όταν έχει ήδη ξεκινήσει αλλά, για κάποιο λόγο, δεν βλέπει αποτελέσματα.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος διαφήμισης στη Google είναι πολλοί και ποικίλοι. Εξηγώντας πιο αναλυτικά κάθε έναν από αυτούς.

1. Το είδος της διαφήμισης (CPC): Ο πρώτος σημαντικός παράγοντας είναι ο τύπος της διαφήμισης που θέλετε να τρέξετε. Ορισμένες λέξεις-κλειδιά είναι πιο ακριβές από άλλες, ανάλογα με τον ανταγωνισμό και τον κλάδο. Για παράδειγμα, λέξεις-κλειδιά σχετικές με ασφάλεια υπολογιστών μπορεί να είναι ακριβότερες από αυτές που σχετίζονται με τη γεωργία. Λέξεις που σχετίζονται με το emergency need ή με αγορά προϊόντων ή αγαθών μεγάλης αξίας, πάλι είναι φοβερά υψηλές.

2. Προϋπολογισμός: Πρέπει να αποφασίσετε πόσα χρήματα είστε έτοιμοι να δαπανήσετε για τη διαφήμισή σας. Ένας μεγαλύτερος προϋπολογισμός σάς επιτρέπει να φέρετε περισσότερη επισκεψιμότητα, αλλά θα χρειαστεί να πληρώσετε περισσότερα χρήματα. Μπορεί βέβαια και να τα “κάψετε”. Βέβαια μπορείτε να ξεκινήσετε ακόμα κι αν έχετε λιγότερα χρήματα.

3. Διάρκεια της εκστρατείας: Η διάρκεια της διαφημιστικής εκστρατείας επηρεάζει επίσης το συνολικό κόστος. Μια μακροχρόνια εκστρατεία θα απαιτήσει περισσότερα κεφάλαια από μια πιο σύντομη. Τα συστήματα πάντως απαιτούν πιο μακροχρόνιες επενδύσεις.

4. Γεωγραφικός στόχος: Η περιοχή στην οποία θέλετε να στοχεύσετε τη διαφήμιση είναι σημαντική. Περιοχές με μεγαλύτερη αγορά ή ανταγωνισμό μπορεί να απαιτούν υψηλότερα CPC. Επίσης, άλλο να στοχεύετε 2 χλμ από το Σύνταγμα (500.000 άτομα) και άλλο όλη την Ελλάδα 6,500.000 cookies.

5. Ανταγωνισμός: Ο ανταγωνισμός στον κλάδο σας επηρεάζει το κόστος. Αν πολλοί διαφημιζόμενοι διεκδικούν τις ίδιες λέξεις-κλειδιά, το CPC μπορεί να αυξηθεί. Και να δείτε το μήνυμα “limited by budget“.

6. Ποιότητα της διαφήμισης: Η ποιότητα της διαφήμισης σας, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας και της σελίδας προορισμού, επηρεάζει τη θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων (Ad Rank). Μια καλή ποιότητα διαφήμισης μπορεί να σας επιτρέψει να πληρώσετε λιγότερα για την ίδια θέση. Θέλει τεράστια προσοχή το Quality Score (δείκτες ποιότητας) που δίνει η Google.

7. Κοινό-στόχος: Η κατανομή του κοινού σας επηρεάζει το CPC. Αν η διαφήμισή σας απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, μπορεί να είναι πιο ακριβή. Από την άλλη μπορεί να δαπανάτε για λάθος κοινά. Ή με λάθος τεχνική δομή στο google ads.

Συνοψίζοντας, το κόστος διαφήμισης στη Google εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, και είναι σημαντικό να κατανοήσετε και να προγραμματίσετε τον προϋπολογισμό σας με προσοχή για να επιτύχετε τους στόχους σας στη διαφημιστική καμπάνια