Leader Online Logo

4 τάσεις που κερδίζουν έδαφος στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι αλήθεια πως δοκίμασε εξαντλητικά τις δυνάμεις του κατά το χρονικό διάστημα των οριζόντιων περιοριστικών μέτρων που ίσχυαν εξαιτίας της πανδημίας.

Το ecommerce κλήθηκε να εξυπηρετήσει το παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό λόγω των lockdown στη φυσική εμπορική δραστηριότητα ενώ, την ίδια στιγμή, σημειωνόταν εντυπωσιακή αύξηση στη ζήτηση για digital υπηρεσίες, όπως η δημιουργία ιστοσελίδων και eshop  και διαφήμιση στο Ίντερνετ.

Οι δυσμενείς συνθήκες για το φυσικό λιανεμπόριο ώθησαν σε αναπτυξιακούς ρυθμούς την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως καταγράφεται ανάγλυφα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις μέσω Διαδικτύου στο Statista.

Στην εικόνα παρακάτω, φαίνεται ξεκάθαρα από τις χώρες που υπάρχουν καταγραφές προς σύγκριση (πριν την πανδημία, στην κορύφωσή της και τώρα), ότι η ανάπτυξη στα μερίδια του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά στο peak και πλέον διατηρούνται σε επίπεδα υψηλότερα της προ κορωνοϊού εποχής.

Αυτά τα «άλματα» ανάπτυξης, σε φυσιολογικές κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορεί να χρειάζονταν από 3 έως και 7 χρόνια για να επιτευχθούν -σημειώνεται στο άρθρο του Statista- ειδικά στις χώρες που οι ηλεκτρονικές αγορές και οι ψηφιακές συναλλαγές είχαν μικρότερη διείσδυση στον καταναλωτικό πληθυσμό.

Από τη μεγάλη δοκιμασία που πέρασε το φυσικό εμπόριο λόγω των μέτρων περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, οι εξελίξεις στον τομέα του digital marketing, ο οποίος στηρίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο, ανέδειξαν τις νέες τάσεις που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι top τάσεις που επικρατούν στο ecommerce

1/ Καθιέρωση video για την ενίσχυση του virtual shopping

Η αξιοποίηση πρωτότυπου οπτικοακουστικού υλικού στο πλαίσιο προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί πλέον κοινό τόπο.

Η αναβάθμιση ωστόσο, των videos που προσφέρουν ανεπανάληπτη εμπειρία εικονικών αγορών στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές είναι η τάση που έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται από την ευελιξία που εμφανίζει κάθε επιχείρηση και η καλύτερη δυνατή προσαρμογή στις ανάγκες των καταναλωτών.

2/ Ανάλυση καταναλωτών και feedback από συμπεριφορές

Η μελέτη των δεδομένων που αποτυπώνουν τη συμπεριφορά και τα αγοραστικά κίνητρα του αγοραστικού κοινού είναι εξίσου σημαντική με την ανάλυση ανταγωνισμού στο πλαίσιο ενός κλάδου ενδιαφέροντος.

Όταν ο επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει ποια είναι τα πλεονεκτήματά του και ποια τα μειονεκτήματα από τη σκοπιά των καταναλωτών, μόνο έτσι έχει την ευκαιρία να προχωρήσει σε βελτιώσεις και να αυξήσει την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών και φυσικά, την αξιοπιστία του.

3/ Στρατηγική χρήση των εργαλείων των social media

Η χρήση των social media εξακολουθεί να σημειώνει άλματα σε παγκόσμιο επίπεδο, καταφέρνοντας να διατηρεί το ενδιαφέρον των χρηστών παρουσιάζοντας νέα εργαλεία και καινοτομίες, τη στιγμή που καινούριες πλατφόρμες κάνουν δυναμική εμφάνιση.

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί την ανάγκη όχι μόνο για εντατικότερη προβολή και προώθηση των επιχειρήσεων στα social media, αλλά και για στοχευμένη διαφοροποίηση των καναλιών διανομής ώστε να επιτυγχάνεται το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, ανάλογα με τον κλάδο δραστηριοποίησης κάθε επιχείρησης.

4/ Προτεραιότητα στο πρωτότυπο και εξατομικευμένο περιεχόμενο

Η εξασφάλιση καινοτόμου και ποιοτικού περιεχομένου για τις ιστοσελίδες και τα eshops, τις δημόσιες αναρτήσεις και τις καμπάνιες, θεωρείται must για κάθε επιχείρηση που επιδιώκει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο της.

Η δημιουργία και η προβολή του κατάλληλου περιεχομένου τόσο για προϊόντα όσο και για υπηρεσίες συνιστά όλο και πιο πολύ αναγκαία προϋπόθεση, ώστε η δραστηριότητα της κάθε επιχείρησης να ξεχωρίζει στα μάτια των καταναλωτών, δεδομένου ότι υπάρχει πλέον υπερπληθώρα προσφοράς.

Το περιεχόμενο που συνοδεύει την οργανική και τη διαφημιστική προβολή των επιχειρήσεων πρέπει να είναι εξειδικευμένο και ποιοτικό ώστε να διασφαλίζει σε μακροπρόθεσμο επίπεδο την εδραίωση κάθε επαγγελματία στο Διαδίκτυο και την αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.