Leader Online Logo

Πώς το digital marketing διαμορφώνει τη μουσική βιομηχανία

Στη σύγχρονη, ανταγωνιστική μουσική βιομηχανία, δεν υπάρχει έλλειψη δημιουργικότητας, ευκαιριών και καινοτομίας.

Λόγω της πανδημίας, που «επέβαλε» ακύρωση των περιοδειών και κλείσιμο των συναυλιακών χώρων, η μουσική βιομηχανία δέχτηκε ένα μεγάλο χτύπημα στα έσοδά της από τις ματαιώσεις των εμφανίσεων και τη ραγδαία μείωση στις πωλήσεις εισιτηρίων.

Ωστόσο, οι παγκόσμιοι περιορισμοί που ισχύουν μέχρι σήμερα στους χώρους διεξαγωγής μουσικών δρώμενων, ώθησαν τους εκπροσώπους της μουσικής αγοράς να καινοτομήσουν και να οραματιστούν εκ νέου τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας εν γένει.

Το αύριο της μουσικής βιομηχανίας φαίνεται πως δεν μπορεί να «ξημερώσει» χωρίς τους επαγγελματίες στο marketing, τις διαφημιστικές πλατφόρμες (google διαφημίσεις και Facebook διαφημίσεις) και τα social media.

Γι αυτό πλέον μιλάμε για τη διαμόρφωση της μουσικής βιομηχανίας από το digital marketing στη διάρκεια αλλά και μετά το πέρας της πανδημίας.

Η ευκαιρίες βρίσκονται… στην επόμενη γωνία

Ήδη από τον Αύγουστο του 2020, το Facebook πρόσθεσε μια καρτέλα «Μουσική» στο μενού «Παρακολούθηση» και τώρα επιτρέπει στους καλλιτέχνες να προσθέσουν μια βιβλιοθήκη μουσικών βίντεο στη Σελίδα τους.

Αυτές οι προσθήκες είναι φανερό πως ανοίγουν την πόρτα για μεγάλες αλλαγές που θα επηρεάσουν το παρόν και το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας.

Τον Μάρτιο του 2021, το Billboard ανακοίνωσε ότι σύντομα θα εξετάζει τις ροές βίντεο του Facebook στα charts για τα μουσικά video που διαθέτουν άδεια χρήσης.

Ταυτόχρονα, το TikTok κυριαρχεί στις νεαρές ηλικίες, δημιουργώντας ένα κύμα διανομής δημιουργικού περιεχομένου το οποίο βασίζεται στο μουσικό περιεχόμενο.

Τι σημαίνει αυτό;

Η απόφαση του Billboard να εξετάσει τις ροές βίντεο του Facebook για τα παγκόσμια charts του δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή για το Facebook και ενδεχομένως το Instagram.

Η παγκόσμια κοινότητα και οι διαθέσιμες πλατφόρμες διαφημίσεων μπορεί να αποτελέσουν πλέον το εισιτήριο για το όνειρο κάθε μουσικού καλλιτέχνη -δηλαδή, να δει το μουσικό κομμάτι/τραγούδι του στα διαγράμματα του Billboard!

Τι κάνουν από εδώ και πέρα οι καλλιτέχνες και εταιρείες της μουσικής βιομηχανίας;

Εδώ και αρκετό καιρό, μία από τις δισκογραφικές εταιρείες του Billboard, η Rich Music, χρησιμοποιεί τα δεδομένα του Facebook προς όφελός της για να προωθήσει την παγκόσμια σύνθεση καλλιτεχνών.

Ένας από τους καλλιτέχνες του, ο Dalex, συνδέθηκε πρόσφατα με την ομάδα του Facebook Partnerships για να ενισχύσει την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό που μπορούν να κάνουν οι καλλιτέχνες και οι εταιρείες είναι να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη διανομή του περιεχομένου.

Το περιεχόμενο πλέον μπορεί να συνθέτεται από βίντεο και φωτογραφίες μέχρι ζωντανές συνδέσεις, teasers και ανακοινώσεις στα social media και δη, στο Facebook και να έχει ως στόχο την αναγνωρισιμότητα αλλά και την ενίσχυση της αφοσίωσης του κοινού.

Τα Live Streams προσφέρουν την ευκαιρία στους καλλιτέχνες και τις εταιρείες που τους εκπροσωπούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη δημιουργία, την παραγωγή και την εκτέλεση μουσικής σε ένα τεράστιο παγκόσμιο κοινό που αδημονεί να εμπλουτίσεις τις μουσικές επιλογές του και να εκφράσει τον θαυμασμό του.

Όσοι καλλιτέχνες ως τώρα αξιοποιούν αυτές τις στρατηγικές, όπως ο Dalex, νιώθουν τυχεροί που η τεχνολογία τούς δίνει την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύσσουν την επαγγελματική τους πορεία. Ο Dalex εν προκειμένω, πέτυχε αύξηση 248% στους fans του και αύξηση 110% στις προβολές βίντεο στο Facebook σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες. (Θυμάστε τι αναφέρθηκε παραπάνω για τις προβολές βίντεο στο Facebook και το Billboard;)

Το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας και του marketing είναι βέβαιο πως διαγράφεται κοινό, με εικονικές συναυλίες και ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία. Τα brands θα είναι αναμφίβολα σε θέση να προβάλλονται επί πληρωμή, δημιουργώντας έτσι ευκαιρίες απασχόλησης σε πολλές σχετικές αγορές.