Leader Online Logo

Πώς να δεις τι κάνουν οι ανταγωνιστές στο Google Ads

Tου Σίμου Κοσμετάτου

«Αν γνωρίζετε τον εχθρό και γνωρίζετε τον εαυτό σας, δεν χρειάζεται να φοβάστε το αποτέλεσμα εκατό μαχών. Εάν γνωρίζετε τον εαυτό σας, αλλά όχι τον εχθρό, για κάθε νίκη που κερδίζετε, θα υποστείτε και μια ήττα. Αν δεν γνωρίζετε ούτε τον εχθρό ούτε τον εαυτό σας, θα υποκύπτετε σε κάθε μάχη».

Το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από την κινεζική στρατιωτική πραγματεία του Sun Tzu «Η Τέχνη του Πολέμου» και με τον απαραίτητο… παραλληλισμό, μπορούμε να πούμε ότι ισχύει και για τη διαφήμιση Google (Google Ads). 

Η διαφήμιση στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου είναι πραγματικά πολύ ανταγωνιστική, που μοιάζει με ένα παγκόσμιο πεδίο μάχης.

Οι διαφημιζόμενοι «πολεμούν» καθημερινά με τους ανταγωνιστές τους για μια καλύτερη θέση στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης των χρηστών, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια να δημιουργούν διαφημίσεις που ξεχωρίζουν ώστε να προσελκύουν περισσότερους ενδιαφερόμενους, μειώνοντας το κόστος ανά κλικ. 

Δείτε παρακάτω πώς μπορείτε να γνωρίσετε καλύτερα τον ανταγωνισμό σας μέσα από το Google Ads και γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζετε σε ποιες λέξεις επενδύουν διαφημιστικά.

Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζετε τους ανταγωνιστές σας

Προτού μια νέα επιχείρηση ξεκινήσει τη δραστηριότητά της, χρειάζεται να γνωρίζει ακριβώς σε ποια μερίδα του καταναλωτικού κοινού απευθύνεται, ποιες ανάγκες των καταναλωτών σκοπεύει να καλύψει και ποιο ξεχωριστό στοιχείο είναι αυτό που τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Εφόσον δεν έχετε το μονοπώλιο σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, τότε εκτός από την έρευνα της αγοράς σας, είναι απαραίτητο να εστιάσετε και στον ανταγωνισμό σας για να προσελκύσετε πελάτες για την επιχείρησή σας. Όσο δεν γνωρίζετε τους ανταγωνιστές σας, χάνετε την ευκαιρία να διεκδικήσετε μερίδιο από την «πίτα» του κλάδου που δραστηριοποιείστε. 

Η μελέτη του ανταγωνισμού πρέπει να είναι για εσάς πρωταρχικό μέλημα, τόσο πριν την έναρξη της δραστηριότητας της επιχείρησής σας όσο και κατά τη διάρκεια της πορείας της, σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τι είναι αυτό που προσφέρουν οι άλλες, παρόμοιες με τη δική σας, επιχειρήσεις; Πώς οι ανταγωνιστικές επιχειρήσεις προσεγγίζουν τους ενδιαφερόμενους χρήστες;

Σε μια ελεύθερη αγορά οι δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης είναι διαρκώς μεταβαλλόμενες και εναπόκειται στη δική σας αρμοδιότητα να κάνετε ενέργειες ώστε να διαμορφώνετε τον ανταγωνισμό και να τον επηρεάζετε. 

Πώς το Google Ads σάς βοηθάει σε σχέση με τον ανταγωνισμό

Υπάρχουν περιπτώσεις πολλών επιχειρήσεων που διακόπτουν καμπάνιες με συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά επειδή δεν αποφέρουν τον επιθυμητό όγκο σε κλικ ή σε εμφανίσεις. Προτού όμως, ζητήσετε να σταματήσουν οι διαφημίσεις που δεν ανταποκρίνονται των προσδοκιών σας, καλό είναι να εξετάσετε γιατί μια λέξη – κλειδί δεν προσελκύει τους ενδιαφερόμενους που προσδοκάτε. Αυτό μπορείτε να το κάνετε αξιοποιώντας το Impression Share του Google Ads. 

Το μερίδιο εμφάνισης (impression share) εκφράζει τις εμφανίσεις μιας διαφήμισης της επιχείρησής σας διαιρούμενες με τον εκτιμώμενο αριθμό εμφανίσεων που δικαιούστε να λάβετε.

Η επιλεξιμότητα αυτή βασίζεται στις τρέχουσες ρυθμίσεις στόχευσης των διαφημίσεων, τις καταστάσεις εγκρίσεων, τις προσφορές και τις βαθμολογίες ποιότητας. Μπορείτε να δείτε τα δεδομένα του μεριδίου εμφανίσεων σε επίπεδο καμπάνιας, ομάδας διαφημίσεων και λέξης-κλειδιού.

Με το Impression Share μπορείτε να εμβαθύνετε την ανάλυσή σας στο πεδίο του ανταγωνισμού, εξετάζοντας ποιοι άλλοι κάνουν bid στις λέξεις κλειδιά που αφορούν στη δική σας δραστηριότητα. 

Το μερίδιο εμφάνισης είναι σημαντικό καθώς μπορεί να σας προσφέρει πολύτιμες απαντήσεις στο γιατί μια λέξη-κλειδί μπορεί να μην έχει απόδοση.

Με βάση τις αναλύσεις δεδομένων, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να προσδιορίσετε εάν οι λέξεις-κλειδιά σας δεν αποδίδουν όσο αναμένετε λόγω προσφορών ή ζητημάτων σχετικών με τον προϋπολογισμό σας, τα οποία συνιστούν δύο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την αξιολόγηση της απόδοσης.

Γνωρίζοντας πώς αξιοποιούν το Google Ads οι ανταγωνιστές σας και σε ποιες λέξεις «ποντάρουν» είναι σαν να έχετε το πλάνο της στρατηγικής τους στα χέρια σας. Αξιοποιήστε το λοιπόν, προς όφελός σας!

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Google Partner PREMIER, SEO Expert & Digital Marketing Strategist.