Leader Online Logo

Τι αγόρασαν από το Ίντερνετ οι Έλληνες καταναλωτές στο lockdown

Η πανδημία φαίνεται πως λειτούργησε σαν κεραυνός εν αιθρία στο εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο, επιφέροντας εξελίξεις και εσπευσμένες αντιδράσεις, τόσο σε εταιρείες και επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές.

Οι ανάγκες για υπηρεσίες που αφορούν στη δημιουργία site και τη διαφήμιση στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν θεαματικά όταν τα προληπτικά μέτρα ενάντια στην covid-19 επέβαλαν lockdown σε μεγάλο μέρος της εμπορικής δραστηριότητας, με στόχο τον περιορισμό της διασποράς του νέου κορωνοϊού στους πολίτες.

Πολλά νέα eshops -ειδικά ένδυσης και υπόδησης- έκαναν την εμφάνισή τους στο περιβάλλον του Ίντερνετ, επαγγελματικά προφίλ και Σελίδες ενίσχυσαν την προβολή και την προώθηση σε προϊόντα και υπηρεσίες στα social media και εν γένει, λόγω της πανδημίας δημιουργήθηκαν οι συνθήκες ώστε το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο να σημειώσει άλματα προόδου σε ένα εξαιρετικά συμπυκνωμένο χρονικό διάστημα.

Πώς αντέδρασε το εγχώριο καταναλωτικό κοινό σε αυτές τις μεταβολές που συντελέστηκαν στο e-commerce εν μέσω lockdown και ποια είδη αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές; Δείτε στη συνέχεια, τα αποτελέσματα που προέκυψαν και τα συμπεράσματα που διεξήχθησαν από τη σχετική έρευνα που διενήργησε το ελληνικό tool αναζήτησης μόδας GLAMI.

Τι ψώνισαν οι Έλληνες καταναλωτές από το Διαδίκτυο στην περίοδο του lockdown;

Τα άνετα ρούχα και υποδήματα που εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες ανήλθαν στην κορυφή των προτιμήσεων τις ημέρες του «μένουμε σπίτι». Οι φόρμες, οι πιτζάμες, τα sneakers και τα κολάν είχαν την τιμητική τους στις ηλεκτρονικές αγορές των εγχώριων καταναλωτών, κατά την περίοδο του lockdown που επιβλήθηκε εξαιτίας του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα, οι φόρμες αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή των εγχώριων καταναλωτών (46% του αγοραστικού κοινού) ανεξαρτήτως φύλου και οι πιτζάμες τη δεύτερη, με ποσοστό 37%, αλλά ελαφρώς εντονότερο ενδιαφέρον από τις γυναίκες.

Οι Ελληνίδες επιπλέον, επέλεξαν να προμηθευτούν sneakers (ποσοστό 36%) και κολάν (ποσοστό 34%) από την ηλεκτρονική αγορά, όσο τα φυσικά καταστήματα παρέμεναν κλειστά. Οι άνδρες από την άλλη, εκτός από φόρμες, επέλεξαν να προβούν σε αγορές για sneakers (ποσοστό 32%), φούτερ (ποσοστό 27%) και παντελόνια jean (ποσοστό 26%).

Ποιες καταναλωτικές συμπεριφορές παρατηρήθηκαν σε σχέση με την προ κορωνοϊού εποχή;

Μια μεγάλη μερίδα των εγχώριων καταναλωτών φάνηκε έτοιμη να ακολουθήσει τις εξελίξεις και να συνεχίσει απρόσκοπτα την πραγματοποίηση αγορών μέσω του Διαδικτύου, ενώ μια μικρότερη μερίδα -κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας- τα… «βρήκε σκούρα» κατά την περίοδο του lockdown, επιλέγοντας να εξυπηρετηθεί με διαφορετικό τρόπο από τα εμπορικά καταστήματα (τηλεφωνικές παραγγελίες).

Από την έρευνα του GLAMI προκύπτει ξεκάθαρα πως οι μισοί καταναλωτές από όσους επέλεξαν το ψηφιακό εμπόριο θα «αργήσουν» να επισκεφτούν τα φυσικά καταστήματα για νέες αγορές, για όσο οι καινούριες μολύνσεις του κορωνοϊού παραμένουν σε υψηλά επίπεδα στη χώρα μας.

Σημειώνεται, ακόμη, ότι ένα ποσοστό 41% των ερωτηθέντων καταναλωτών δήλωσε ότι τους προηγούμενους μήνες ψώνισε περισσότερα προϊόντα μόδας από την χρονιά που προηγήθηκε της πανδημίας, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό (το 42%) ψώνισε λιγότερο.

Οι λόγοι που εμφανίζονται αυτές οι δύο αντίθετες συμπεριφορές των καταναλωτών αποτυπώνονται ανάγλυφα στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου της έρευνας: περίπου ο ένας στους 2 από τους καταναλωτές που μετείχαν στην έρευνα ανέφερε ότι έκανε περισσότερες αγορές εν μέσω lockdown επειδή εντόπισε εξαιρετικά συμφέρουσες προσφορές.

Οι εγχώριοι καταναλωτές που περιόρισαν τις αγορές τους τον καιρό του «μένουμε σπίτι» δήλωσαν ότι ψώνισαν λιγότερο διότι πολύ απλά… δεν είχαν ενδιαφέρον να προμηθευτούν νέα ρούχα αφού οι επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης παρέμεναν κλειστές. Ακόμη, 4 στους 10 καταναλωτές που δεν αγόρασαν είδη ένδυσης και υπόδησης μέσω του ecommerce, έγινε διότι εξαιτίας των αναστολών εργασίας και της παύσης ορισμένων επαγγελματιών την περίοδο του lockdown, λάμβαναν αισθητά χαμηλότερα εισοδήματα.