Leader Online Logo

3 αλήθειες για τα eshops που χρειάζεται να γνωρίζετε

Τον τελευταίο καιρό, τα eshops μοιάζουν να ξεφυτρώνουν σαν… μανιτάρια στο Ίντερνετ, ιδιαίτερα από την περίοδο που ξεκίνησε η πανδημία -και όχι άδικα.

Το ενδιαφέρον από μέρους των επαγγελματιών για κατασκευη eshop και για υπηρεσίες προβολής και διαφημιστικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών αυξήθηκε κατακόρυφα.

Το ιδιάζον ενδιαφέρον των επαγγελματιών για το ecommerce και η «αναγκαστική» αξιοποίηση του Διαδικτύου για τη συνέχιση της εμπορικής δραστηριότητας, ώθησε το ηλεκτρονικό εμπόριο στο να επιταχύνει την ανάπτυξή του κατά 4 έως και 6 χρόνια!

Τα eshops κατάφεραν να στηρίξουν τους καταναλωτές τις δύσκολες περιόδους της πανδημίας, και να προσφέρουν λύσεις στις ανάγκες τους, όταν τα φυσικά καταστήματα έβαζαν λουκέτο στο πλαίσιο προστασίας της δημόσιας υγείας και μείωσης της διασποράς του θανατηφόρου ιού που απασχολεί εδώ και μήνες τον πλανήτη.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, μεγάλη μερίδα από τους εγχώριους καταναλωτές πραγματοποίησαν για πρώτη φορά ηλεκτρονική υπηρεσία αγορών και ηλεκτρονική πληρωμή, είτε από ανάγκη είτε λόγω της τάσης της εποχής για εξοικείωση με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.

Αυξήθηκε δε, το ενδιαφέρον για τα εγχώρια καταστήματα από τους ντόπιους καταναλωτές: το 85% των online αγοραστών πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του 2020 το 80% των αγορών του από ελληνικά online καταστήματα.

Αν σκέφτεστε και εσείς να δραστηριοποιηθείτε στο Διαδίκτυο τώρα που οι ευκαιρίες αναδεικνύονται δελεαστικές ή έχετε αποφασίσει να επεκτείνετε την υπάρχουσα επιχείρησή σας στον κόσμο του Ίντερνετ, δείτε παρακάτω τις 3 πιο σημαντικές αλήθειες για τα eshops που χρειάζεται να έχετε κατά νου, προτού προχωρήσετε στην υλοποίηση της ιδέας σας.

Αλήθεια #1 – Κανένα eshop δεν πουλάει από μόνο του

Πολλοί επιχειρηματίες, ακόμα και πολύ έμπειροι και επιτυχημένοι στον κλάδο τους, δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως ένα eshop δεν μπορεί να πουλήσει από μόνο του.

Πώς θα έρθουν οι πελάτες να αγοράσουν, αν δεν ξέρουν πού βρίσκεται; Πώς θα εξυπηρετήσετε τους καταναλωτές που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν τηλεφωνικά;

Με άλλα λόγια, η φράση «ανοίγω ένα eshop» πρέπει να είναι ταυτόσημη με τη φράση «ανοίγω ένα νέο φυσικό κατάστημα» στο δικό σας μυαλό όταν λαμβάνετε τις αποφάσεις σας.

Όπως και η νέα επιχείρηση, έτσι και το eshop, χρειάζεται διαφήμιση για να προβληθεί στο εγχώριο και παγκόσμιο κοινό, χρειάζεται προσωπικό για να παρέχει σε κάθε πελάτη την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.

Αλήθεια #2 – Τα προϊόντα δεν είναι το Α και το Ω

Η εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία στα προϊόντα που πωλούνται μέσω του eshop ή αντιστρόφως, η υπέρμετρη επιλεκτικότητα στα είδη προς πώληση δεν αυξάνουν, παρά μειώνουν τις πιθανότητες της επιτυχίας του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Καλύτερα είναι να διαθέτετε μέσα από το ψηφιακό σας κατάστημα συγκεκριμένα προϊόντα από την επιχειρηματική σας δραστηριότητα, για τα οποία έχετε γνώση και εμπειρία και είστε σίγουροι ότι υπερέχουν σε ποιότητα και αξιοπιστία.

Πέρα από τα προς διάθεση προϊόντα, είναι σημαντικό να επιλέξετε εξίσου αξιόπιστες συνεργάτες, οι οποίοι να ανταποκρίνονται στα standards που θέτετε για την επιχείρησή σας: τις μεταφορικές εταιρείες και τις τραπεζικές υπηρεσίες.

Αλήθεια #3 – Τα eshops δεν είναι για όλους

Αν έχετε ένα φυσικό κατάστημα το οποίο δεν έχετε καταφέρει ως τώρα να αναπτύξετε στον βαθμό που επιδιώκετε για να σας παρέχει ικανοποιητικά κέρδη, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα απογειώσετε και θα επωφεληθείτε από την ηλεκτρονική εκδοχή του;

Τα eshops -όσο σκληρό και αν ακούγεται- δεν είναι για όλους. Αν δεν νιώθετε 100% αποφασισμένοι να επενδύσετε χρόνο αλλά και χρήματα, προκειμένου να «στήσετε» σωστά και να «τρέξετε» το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, καλύτερα να μην το προχωρήσετε.

Ο ανταγωνισμός παραείναι μεγάλος πλέον για να τρέφετε αυταπάτες ότι θα επιτύχετε με το που θα εμφανιστείτε στον αέρα του Διαδικτύου.

Έχετε κατά νου ότι πρόκειται για μια σημαντική επένδυση, καθώς το eshop μπορεί να φέρει αξιοσημείωτα έσοδα στην επιχείρησή σας, αρκεί και εσείς να το αντιμετωπίσετε με σοβαρότητα και με τη δέουσα προσοχή.