Leader Online Logo

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το Quality Score στο Google Ads

Tου Σίμου Κοσμετάτου

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο βιώνουν έντονο ανταγωνισμό στις μέρες μας χάρη στην καλπάζουσα εξέλιξη του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Με τη διαφήμιση Google Ads όμως, κάθε επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό και να απολαύσει άμεσο αποτέλεσμα σε πελατεία και κέρδη, και μάλιστα σε σύντομο χρόνο. 

Αρκεί οι διαφημίσεις της επιχείρησης που προορίζονται για τη Google να ικανοποιούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας που τίθενται από την εταιρεία, τα οποία επιδρούν στην αποτελεσματικότητα των καμπανιών, επηρεάζοντας ταυτόχρονα και το κόστος τους. 

Αν είστε επιχειρηματίας με ηλεκτρονικό ή φυσικό κατάστημα και επιδιώκετε να διαφημίζετε οικονομικά και αποτελεσματικά τη δραστηριότητά σας στο Διαδίκτυο, δείτε παρακάτω γιατί χρειάζεται να εστιάσετε την προσοχή σας σε αυτόν τον ψηφιακό δείκτη ποιότητας των διαφημίσεών σας. 

Γιατί το Quality Score θεωρείται τόσο σημαντικό;

Το Quality Score στο Google Ads διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην αποδοτικότητα των διαφημίσεων στη Google αλλά και στο κόστος τους. 

Αυτό συμβαίνει διότι το Quality Score συνιστά ένα σύστημα βαθμολόγησης της Google για τις καμπάνιες που δημιουργούνται στη διαφημιστική πλατφόρμα της, το οποίο λαμβάνει υπόψη του ποικίλες παραμέτρους που σχετίζονται με το κατά πόσο κάθε καμπάνια ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών, τόσο από άποψη σχετικότητας όσο και αξίας. 

Αν οι καμπάνιες της επιχείρησής σας δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όσο προσδοκούσατε, η λύση δεν βρίσκεται στην αύξηση του διαφημιστικού προϋπολογισμού από μέρους σας, αλλά στη δημιουργία διαφημίσεων που ικανοποιούν τα κριτήρια του Δείκτη Ποιότητας (Quality Score) της Google.

Στοχεύοντας την κορυφή στην αξιολόγηση των διαφημίσεων της Google, έχετε την ευκαιρία να πετύχετε υψηλότερη αποτελεσματικότητα στις καμπάνιες σας χωρίς να χρειαστεί να αυξήσετε περαιτέρω το budget σας. Στη γλώσσα του marketing, θα λέγαμε ότι το υψηλό Quality Score επιφέρει υψηλά ad rankings και χαμηλότερα κόστη ανά κλικ ή ανά μετατροπή.

Ποιοι βασικοί παράγοντες επηρεάζουν το Quality Score

To Quality Score καθορίζεται από ποικίλους παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι η σχετικότητα των λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούνται στις διαφημιστικές καμπάνιες, το CTR (ποσοστό των κλικ που πετυχαίνουν οι διαφημίσεις) και η σελίδα προορισμού στην οποία προωθούνται οι χρήστες που κάνουν κλικ στη διαφήμιση.

Λέξεις – κλειδιά. Επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά στο διαφημιστικό μήνυμα αυξάνεται η συνάφεια της διαφήμισης σε σχέση με τους όρους αναζήτησης που πραγματοποιούν οι χρήστες στη Google. Το διαφημιστικό μήνυμα που περιέχει τις σχετικές με την αναζήτηση των χρηστών λέξεις – κλειδιά αυξάνει το Quality Score των καμπανιών και τα κλικ ενδιαφέροντος από μέρους των χρηστών, μειώνοντας το διαφημιστικό κόστος. 

CTR. Το CTR αφορά σε ένα ποσοστό το οποίο προσδιορίζει τα κλικ που κάνουν οι χρήστες πάνω σε μία διαφήμιση σε σχέση με τις φορές που αυτή εμφανίστηκε. Όσο πιο υψηλό είναι αυτό το ποσοστό, τόσο πιο ποιοτική χαρακτηρίζεται η διαφήμιση από τον αλγόριθμο της Google. Μια διαφημιστική καμπάνια με υψηλό δείκτη ποιότητας ανεβαίνει στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, μειώνοντας το κόστος των κλικ που γίνονται από τους χρήστες. 

Σελίδα προορισμού. Η σελίδα του site ή του e-shop στην οποία μεταφέρονται οι χρήστες που κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση, καλείται σελίδα προορισμού. Η ποιότητα της καμπάνιας επηρεάζεται σημαντικά από τη σχετικότητα της σελίδας προορισμού γι αυτό χρειάζεται να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση. Το Quality Score της διαφημιστικής καμπάνιας αυξάνεται όταν το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού προσιδιάζει στο λεκτικό της διαφήμισης, καθώς με τη σχετικότητα αναβαθμίζεται η εμπειρία πλοήγησης των χρηστών που την επισκέπτονται.

Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Google Partner PREMIER, SEO Expert & Digital Marketing Strategist.