Leader Online Logo

Προώθηση SEO ή Google Ads: Τι να επιλέξω;

Η προώθηση SEO και η διαφημιση Google Ads είναι 2 διαφορετικές πλευρές του ίδιου νομίσματος. Και τα δύο αποτελούν το SEM, Search Engine Marketing, τις ενέργειες δηλαδή που κάνουμε για να βρεθούμε σε καλή θέση στη μηχανή αναζήτησης.

Το SEM περιλαμβάνει λοιπόν τόσο τις παραμετροποιήσεις που θα κάνουμε στην ιστοσελίδα προκειμένου να γίνει σωστή προώθηση SEO όσο και τις διαφημίσεις που θα πληρώσουμε για να βρεθούμε στη μηχανή αναζήτησης στις λέξεις που μας ενδιαφέρουν.

Πριν ξεκινήσετε SEO ή Google Ads

Το SEO και το Google Ads είναι 2 διαδικασίες που κάνουμε στη μηχανή αναζήτησης της Google.

Η μηχανή αναζήτησης της Google σχετίζεται με λέξεις ή φράσεις (όροι αναζήτησης) που ψάχνουν οι χρήστες.

Πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε οτιδήποτε από τα 2 θα πρέπει να κάνουμε σωστή έρευνα για να εντοπίσουμε τις λέξεις που μας ενδιαφέρουν.

Στη Leader Online χρησιμοποιούμε μια σειρά από εργαλεία για να εντοπίσουμε τις λέξεις που σας ενδιαφέρουν με βάση τι ψάχνουν οι χρήστες αλλά και τι είναι δημοφιλές.

Ξεκινάμε κάνοντας μια ευρεία αναζήτηση που μπορεί να περιλαμβάνει 400-600 λέξεις και στη συνέχεια καταλήγουμε στις 10 δημοφιλέστερες λέξεις κλειδιά πάνω στις οποίες θα δημιουργήσουμε στη συνέχεια την προώθηση SEO και τη διαφήμιση Google Ads.

Κόστος SEO & Google Ads

Το κόστος στο SEO και το Google Ads διαφέρει ως προς τα μοντέλα χρέωσης.

Στο Google Ads που είναι διαφημιστική πλατφόρμα πληρώνουμε ανά κλικ ανά λέξη.

Αφού στοχεύσουμε στις λέξεις που μας ενδιαφέρουν, στη συνέχεια ρυθμίζουμε το Google Ads να προβάλει μια συγκεκριμένη διαφήμιση όταν κάποιος αναζητά μια λέξη που μας ενδιαφέρει.

Όταν κάποιος κλικάρει πάνω στη διαφήμισή μας τότε χρεωνόμαστε ένα προκαθορισμένο ποσό (bid). Το κόστος στο Google Ads είναι ανά κλικ (CPC – cost per click) και εξαρτάται από τον αριθμό των κλικ που θα λάβουμε πάνω στη διαφήμισή μας.

Το SEO δεν έχει κόστος ανά κλικ καθώς σχετίζεται με τα οργανικά (δωρεάν) αποτελέσματα της Google.

Στο SEO το κόστος είναι σε χρόνο που θα μας πάρει να παραμετροποιήσουμε τη σελίδα μας καθώς και σε ενδεχόμενες ενέργειες προώθησης που θα κάνουμε για την ιστοσελίδα μας.

Το κόστος του SEO είναι λοιπόν κυρίως η αμοιβή των συνεργατών για την παραμετροποίηση και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη γνώση για στοχευμένη προώθηση, την κειμενογραφία, την υποστήριξη σε ιστοσελίδες τρίτων.

Το κόστος του SEO μπορεί να είναι ανά μήνα ή ποσό φιξ ανά έτος ή ανά στόχο.

Τι να επιλέξω; SEO ή Google Ads;

Το SEO και το Google Ads είναι εξίσου σημαντικά. Το SEO έχει μακροχρόνια οφέλη αλλά χρειάζεται χρόνος μέχρι να δούμε τα πρώτα αποτελέσματα.

Μπορεί να χρειαστούν από 2 έως 24 μήνες για να δούμε το τελικό αποτέλεσμα ανάλογα με την κατάσταση της ιστοσελίδας, τις ενέργειες που έχουν γίνει στο παρελθόν (θετικές ή αρνητικές), τον ανταγωνισμό, τις λέξεις που θα επιλεχθούν.

Το Google Ads έχει πολύ μικρό χρόνο ρύθμισης (εξαρτάται από το μέγεθος του λογαριασμού και μπορεί να χρειαστεί από 1 έως 10 μέρες) και μέσα στις πρώτες 2 εβδομάδες έχουμε τα πρώτα αποτέλεσμα (αλληλεπίδραση, πωλήσεις).

Ειδικά σε περιπτώσεις όπου παραμετροποιούμε ήδη υπάρχοντα λογαριασμό, τα αποτελέσματα μπορεί να έρθουν ακόμα πιο γρήγορα. Δεν μπορούμε να ιεραρχήσουμε το SEO και το Google Ads, είναι εξίσου σημαντικά.

Εταιρείες που έχουν καταφέρει να πιάσουν την 1η θέση στο SEO στις λέξεις που τους ενδιαφέρουν δεν σταματάνε ποτέ τη διαφήμιση στο Google Ads στις ίδιες λέξεις. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουν τις πιθανότητές τους να τους δουν χρήστες που αναζητούν την υπηρεσία ή το προϊόν τους.

Ο παράγοντας SEO περιλαμβάνεται στο Google Ads. Μια ιστοσελίδα με κακό SEO θα έχει χαμηλότερο βαθμό (quality score) στο Google Ads με αποτέλεσμα να πληρώνει περισσότερο το κάθε κλικ. Αυτός είναι και ο λόγος που στη μεθοδολογία μας για προώθηση στο διαδίκτυο το SEO βρίσκεται πριν το Google Ads.

Οφέλη SEO & Google Ads

Τα οφέλη του SEO και του Google Ads είναι αδιαμφισβήτητα. Αν έχει γίνει σωστή επιλογή των λέξεων στόχευσης, η ιστοσελίδα σας θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις (1η θέση στο Google Ads και 1η θέση στο SEO) στις λέξεις που σας ενδιαφέρουν.

Αυτό σημαίνει ότι θα επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας περίπου το 50% όσων ψάχνουν τη συγκεκριμένη λέξη.

Σκεφτείτε να πουλάτε “επιτραπέζια παιχνίδια” και όταν κάποιος γράφει τη λέξη “επιτραπέζια παιχνίδια” να βλέπει 2 φορές στην 1η οθόνη την ιστοσελίδα σας, τόσο στη διαφήμιση Google Ads όσο και στο SEO. Έχει αυξημένες πιθανότητες να κλικάρει επάνω και να ξεκινήσει την περιήγηση στο διαδίκτυο από τη δική σας ιστοσελίδα.

Αν υποθέσουμε ότι τη δική σας λέξη υψηλού ενδιαφέροντος αναζητούν κάθε μήνα 1000 άτομα τότε το 50%, δηλαδή 500 άτομα ανά μήνα θα επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας. Ο αριθμός είναι εξαιρετικά σημαντικός πολύ περισσότερο που οι συγκεκριμένοι χρήστες θα είναι στοχευμένοι καθώς θα έχουν ψάξει μια λέξη που συνδέεται άμεσα με την επιχειρηματική σας δραστηριότητα.

Το SEO και το Google Ads αποτελούν 2 τομείς του Digital Marketing που φέρνουν άμεσο αποτέλεσμα. Η υψηλή απόδοση στο SEM απαιτεί τεχνικές γνώσεις, εμπειρία και ταλέντο. Μπορούμε να βελτιώσουμε την παρουσία σας στη μηχανή αναζήτησης. 

Μάθετε περισσότερα για τη διαφήμιση Google Ads και τη διαφήμιση Facebook.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: τηλ. 210 300 3421 / contact@leaderonline.gr