Leader Online Logo

Έτσι Φέραμε στο SEO το site ψηλά σε 10 λέξεις [αναλυτικό SEO Case Study]

Στο SEO τα πολλά λόγια είναι περιττά. Τουλάχιστον όταν μιλάμε για αποτελέσματα του στρατηγικού SEO. Κι αυτό γιατί τα πράγματα είναι απλά.

Δεν είναι;

Και γιατί όλοι προβληματίζονται;

Στο SEO βάζουμε στόχους συγκεκριμένες λέξεις, τις συνδυάζουμε με συγκεκριμένες σελίδες, τις αναπτύσσουμε προσφέροντας ουσιαστικά την ιδανική απάντηση για το ερώτημα που έχει θέσει ο χρήστης στη Google.

Τόσο απλά. Και τόσο σύνθετα συγχρόνως.

Νέος Πελάτης SEO, Νέος Στόχος

Μεγάλο λογιστικό γραφείο από την Αθήνα μας ζήτησε να βελτιώσουμε την παρουσία του στη μηχανή αναζήτησης.

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειαζόταν απλά βελτίωση αλλά δημιουργία εκ του μηδενός καθώς δεν έβγαινε σε καμία λέξη πέρα από την αναζήτηση με την επωνυμία της επιχείρισης και κάποιες τυχαίες αναζητήσεις.

Ο επιχειρηματίας ήθελε να βγει στην 1η σελίδα σε 20 λέξεις στόχευσης, ελληνικές και αγγλικές για να προσελκύσει πολυεθνικές εταιρείες που αναζητούν ένα συνεργάτη στην Ελλάδα.

Είχε μόλις δημιουργήσει το νέο του site και είχε αφήσει ένα διάστημα για να αποδώσει “το SEO που είχαν υποσχεθεί οι άνθρωποι που έχτισαν το site”.

Είναι δυνατόν; 

Το SEO είναι μια δουλειά πιο επίπονη και κουραστική από την ίδια την κατασκευή μιας ιστοσελίδας.

Όταν η αμοιβή ενός γραφίστα – προγραμματιστή για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι 2500€ για μια ιστοσελίδα με 60 σελίδες, πως μπορεί να εντάξει σε αυτή και την αμοιβή για τη διαδικασία του SEO, μια διαδικασία μακροχρόνια και επίπονη.

Το SEO είναι μια διαδικασία που είναι ιδανικό να γίνεται πριν την ανακατασκευή μιας ιστοσελίδας ή κατά τη διάρκεια. Αν γίνει μετά θα πρέπει να υπάρξουν δομικές και τεχνικές αλλαγές στην ιστοσελίδα προκειμένου να συμβαδίζει με τους κανόνες του SEO. Αυτό σημαίνει διπλό κόπο. Γιατί είναι άλλο SEO Friendly και άλλο SEO Optimized.

Η παρεξήγηση στο SEO είναι ότι πολλές φορές, αυτό που φαίνεται σωστό για έναν browser ή για εμάς, για τους κανόνες του SEO είναι λάθος. Οπότε ένας προγραμματιστής που το έχει φτιάξει να φαίνεται με την Α μορφή, πρέπει να το ξανακατασκευάσει για να φαίνεται με τη Β μορφή (που είναι ίδια με την Α) απλά και μόνο για να συμβαδίζει με τους κανόνες του SEO. Το λες και μάταιο αλλά έτσι είναι.

Το λογιστικό γραφείο με τα 30 χρόνια παρουσίας στην αγορά και τα 8 χρόνια στο διαδίκτυο είχε σχεδόν μηδενική παρουσία στη Google.

Σύμφωνα με το Google Analytics είχε περίπου 23 επισκέψεις την ημέρα από τη Google, κυρίως σε αναζητήσεις με το όνομα της επωνυμίας.

Μετά το τέλος της εργασίας μας οι επισκέψεις έγιναν περίπου 184 / ημέρα χάρη στις λέξεις που στοχεύσαμε.

Δείτε την εικόνα από το analytics και παρακάτω πως τα καταφέραμε.

Βάζοντας στόχο τις λέξεις

Ο πελάτης ανέλυσε την αγορά στην οποία θέλει να κινηθεί και τις λέξεις που θέλει να στοχεύσει με βάση τους πελάτες που αναζητά.

Πρόκειται για ένα μεγάλο λογιστικό γραφείο που θέλει να προσεγγίσει μεγάλους πελάτες και όχι απλά ανθρώπους για τη φορολογική τους δήλωση.

Για το λόγο αυτό ήταν αναγκαίο να ξεχωρίσουμε λέξεις που θα φέρουν τις μεγάλες δουλειές.

Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στις 20 επιλογές του πελάτη μας με στόχο να βρούμε τις ιδανικές λέξεις που πληρούν 2 κριτήρια: έχουν αρκετές μηνιαίες αναζητήσεις και παράλληλα γίνονται από εν δυνάμει πελάτες.

Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία μας καταλήξαμε σε 10 λέξεις υψηλής επισκεψιμότητας για τα δεδομένα της αγοράς με στόχευση τοπική αλλά και διεθνή.

Αφού εντοπίσαμε τις λέξεις ξεκινήσαμε τη δόμηση της ιστοσελίδας ώστε να είναι ορατό στη Google ότι το site αξίζει να βγει στην 1η σελίδα για τους συγκεκριμένους όρους.

Με εργαλεία τεχνικού SEO σκανάραμε το σύνολο της ιστοσελίδας για να εντοπίσουμε βαρίδια τα οποία θα ήταν ικανά να καταστρέψουν ή να καθυστερήσουν σημαντικά την προσπάθειά μας.

Δεκάδες σελίδες με duplicate περιεχόμενο ή τίτλους, κενές σελίδες με ρηχό περιεχόμενο, απουσία σήμανσης για τη Google, ακόμα και σελίδες με λανθασμένες ενδείξεις για τη Google ήταν το πρώτο αποτέλεσμα.

Το site μπορεί να φαινόταν σωστά αλλά για τη Google είχε μεγάλα και σημαντικά προβλήματα που προκλήθηκαν τόσο από απροσεξία των προγραμματιστών (άλλωστε δεν είχαν λόγο να το προσέξουν καθώς δεν επηρέαζε την εμφάνιση) όσο και από το γεγονός ότι το site ήταν δίγλωσσο οπότε αρκετές σελίδες που ΔΕΝ είχαν μεταφραστεί ήταν διπλότυπες (γιατί παρουσίαζαν το Ελληνικό περιεχόμενο).

Δημιουργήσαμε τις 10 σελίδες που θα οδηγούσαν την ανάπτυξη στο SEO φροντίζοντας να τις γεμίσουμε με στοχευμένο μοναδικό περιεχόμενο. Οι δημιοσιογράφοι έκαναν την έρευνά τους και, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους λογιστές, δημιούργησαν μοναδικό περιεχόμενο. Στη συνέχεια ανέλαβαν οι ειδικοί στην αρχιτεκτονική περιεχομένου. Αν ένα μεγάλο κείμενο είναι “σεντόνι” (όπως λένε στις εφημερίδες), τότε κουράζει και ο αναγνώστης πολύ γρήγορα θα το εγκαταλείψει.

Συνδυάζοντας δομικά, κειμενογραφικά και εικαστικά στοιχεία δημιουργήσαμε τις μοναδικές σελίδες για το SEO.

Παράλληλα ενισχύσαμε όλες τις άλλες σελίδες της ιστοσελίδας ώστε να μην υπάρχουν τεχνικά ή κειμενογραφικά προβλήματα και δημιουργήσαμε μια νέα ενότητα blog για την δυναμική και εναλλασσόμενη αγορά των λογιστικών. Το blog ανέλαβε εξειδικευμένος στα λογιστικά δημοσιογράφος για να αποφύγουμε τα λάθη του πρωτάρη.

Αν και το SEO έχει στόχο την 1η σελίδα, εμείς είμαστε ικανοποιημένοι μόνο όταν πιάσουμε 1 από τις πρώτες 6 θέσεις που είναι σταθερές. Οπότε ο κόπος είναι δεδομένος αλλά όταν σταθεροποιηθείς στις πρώτες θέσεις, η αμοιβή είναι δεδομένη.

Αφού ολοκληρώθηκε η τεχνική βελτίωση της ιστοσελίδας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και σε επίπεδο server, η ιστοσελίδα ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές της για μια θέση στο SEO.

Για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι θα έπρεπε να συντονίσουμε και τους συμμάχους μας, ιστοσελίδες που είναι ήδη φιλικές στη Google, σχετικές με το περιεχόμενό μας, και θα βοηθούσαν την πιο γρήγορη ανάβαση προς την 1η σελίδα.

Η ιστοσελίδα του πελάτη μας δεν είχε παρουσία σε καμία από τις 10 λέξεις που στοχεύσαμε στις πρώτες 50 θέσεις ενώ το πρόσφατο redesign είχε αποδεκατίσει όποια προσπάθεια είχε γίνει ενδεχομένως στο παρελθόν ως προς το SEO.

Στα μέσα Ιανουαρίου αναλάβαμε το Project, στα τέλη Φλεβάρη ήταν έτοιμο η τεχνική παραμετροποίηση και από αρχές Απριλίου αρχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά την τρίτη φάση. Στα μέσα Απριλίου η Google αρχισε να συγκινείται από την δραστηριότητά μας ενώ το επόμενο διάστημα τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακά.

Το κομμάτι των αποτελεσμάτων όμως δεν χωράει πολλά λόγια αφού τα νούμερα μιλούν από μόνα τους.

Παρακάτω 2 εικόνες που αποδεικνύουν το αποτέλεσμα.

Εικόνα 1.
Οι λέξεις κλειδιά που στοχεύσαμε και η θέση τους. Στο Rank (θέση) αν βλέπετε θέση από το 1 έως το 10, τότε το site είναι στην 1η σελίδα της Google.

Εικόνα 2.
Η κίνηση που φέρνει το SEO στο site του πελάτη μας ανά εβδομάδα. Στις 20 Απριλίου το SEO έφερε 214 επισκέψεις και μόλις 2 μήνες αργότερα, όταν οι λέξεις στόχευσης σταθεροποιήθηκαν στην κορυφή, το SEO έφερε πάνω από 1100 επισκέψεις / εβδομάδα. Για μια τοπική αγορά, για μια υπηρεσία, τα νούμερα είναι τεράστια.

Τη στρατηγική επιμέλεια του έργου είχε ο Σίμος Κοσμετάτος. Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Leader Online.