Leader Online Logo

Ετσι μειώνεται το κόστος διαφήμισης στο Google Ads

Η μείωση κόστους είναι κάτι που μας απασχολεί πριν ξεκινήσουμε το Google Ads και αφού έχουμε πιάσει τα απαραίτητα αποτελέσματα. Κάποιες καμπάνιες σάς φέρνουν λεφτά, κάποιες σάς τα “καίνε”. Όμως πριν από αυτό, υπάρχει κάτι άλλο που σχετίζεται 100% με το κόστος στο Google Ads και αυτό είναι το Quality Score, δηλαδή ο βαθμός ποιότητας της διαφήμισης. Το Quality Score όχι μόνο θα σας κάνει οικονομία αλλά θα βοηθήσει να βρεθούν οι δικές σας διαφημίσεις πιο κοντά στις πρώτες θέσεις.  

Προκειμένου μια διαφημιση Google Ads να καταλάβει την πρώτη θέση είναι απαραίτητο εκτός από την επάρκεια του προϋπολογισμού, να διαθέτει και υψηλό Δείκτη Ποιότητας (Quality Score).

Δείτε στη συνέχεια, τι είναι ο Δείκτης Ποιότητας στις διαφημίσεις της Google και ποιοι παράγοντες δύνανται να τον αυξήσουν.

Τι είναι ο Δείκτης Ποιότητας

Η Google αξιολογεί την κάθε διαφημιστική καμπάνια χρησιμοποιώντας τον Δείκτη Ποιότητας, «κομμάτι» του οποίου αποτελεί η σχετικότητα.

Ο διαφημιζόμενος που επιδιώκει να κατακτήσει την καλύτερη θέση με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, πρέπει να σχεδιάζει διαφημίσεις σχετικές με τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν οι χρήστες.

Με μία κλίμακα αξιολόγησης που κυμαίνεται από το 1 έως το 10, η Google «μετράει» την ποιότητα των διαφημίσεων και «δημοπρατεί» τις διαθέσιμες θέσεις για τους διαφημιζόμενους στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών.

Επιβραβεύει τις διαφημίσεις με υψηλό Δείκτη Ποιότητας, εμφανίζοντάς τις σε υψηλότερη θέση, βοηθώντας στην απόκτηση περισσότερων κλικ και βελτιώνοντας την απόδοση της επένδυσης.

Πώς αυξάνεται ο Δείκτης Ποιότητας

Οι παράγοντες που συνιστούν τον Δείκτη Ποιότητας είναι το CTR, η σχετικότητα των λέξεων κλειδιών, η σελίδα προσγείωσης και οι επεκτάσεις.

CTR

Πρόκειται για το ποσοστό των κλικ που εκφράζει τα κλικ που προσελκύει μία διαφήμιση επί των εμφανίσεών της.

Όσο υψηλότερο είναι αυτό το ποσοστό, τόσο πιο ποιοτική χαρακτηρίζεται η διαφήμιση.

Και όσο πιο υψηλή ποιότητα εμφανίζει, καταλαμβάνει υψηλότερη θέση κατάταξης και χαμηλότερο κόστος για κάθε κλικ που πραγματοποιούν οι χρήστες.

Συνάφεια

Οι επιλογή των λέξεων – κλειδιών καθορίζουν τη συνάφεια της διαφήμισης.

Το κείμενο της κάθε διαφήμισης χρειάζεται να είναι προσαρμοσμένο σε αυτές και τα keywords πρέπει να περιλαμβάνονται στο λεκτικό μέρος.

Η συνάφεια αυξάνει τον Δείκτη Ποιότητας της διαφήμισης και ταυτοχρόνως, ενισχύει το CTR.

Σελίδα προσγείωσης

Η σελίδα προσγείωσης (landing page) είναι εκείνη που «υποδέχεται» τους χρήστες όταν πραγματοποιούν κλικ στη διαφήμιση.

Η ποιότητά της επηρεάζεται από το πόσο σχετική είναι με τη διαφήμιση, αν είναι εύχρηστη στην πλοήγησή της, αν έχει δομηθεί με σωστό τρόπο και αν το περιεχόμενό της προσιδιάζει στο λεκτικό της διαφήμισης.

Επεκτάσεις

Οι επεκτάσεις (ad extensions) συνδράμουν στη βελτίωση της κατάταξης της διαφήμισης καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη ορατότητα στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Η βελτίωση στην προβολή της διαφήμισης επιφέρει αύξηση στα κλικ που λαμβάνει, αυξάνοντας την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR).

Παρέχουν δε, επιπλέον πληροφόρηση και διευκόλυνση στους χρήστες, προσφέροντας για παράδειγμα τη δυνατότητα για απευθείας τηλεφωνική κλήση.

Μια διαφήμιση με υψηλό Δείκτη Ποιότητας περιορίζει τα διαφημιστικά έξοδα διότι ο διαφημιζόμενος με το ίδιο ύψος επένδυσης μπορεί να επιτύχει υψηλότερη θέση κατάταξης και πολλαπλάσια κλικ από τους χρήστες.