H διαφήμιση Google AdWords έχει εξελιχθεί σε ένα εργαλείο marketing το οποίο βοηθάει τις επιχειρήσεις να διευρύνουν το καταναλωτικό τους κοινό και να κερδίζουν καλύτερες θέσεις στην κατάταξη του τομέα δραστηριοτήτων τους, έναντι των ανταγωνιστών τους. Ωστόσο, η πλειονότητα των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν την εν λόγω υπηρεσία, καθώς και όσων ασχολούνται με το marketing ή χαράσσουν επιχειρηματικές στρατηγικές, δεν αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που τους προσφέρει.

Μάθετε λοιπόν, ποιες 7 απαραίτητες επιλογές που παρέχονται από το AdWords, δύνανται να οδηγήσουν τις καμπάνιες σας σε ανώτερο επίπεδο.

1/ Call-only καμπάνιες

Σύμφωνα με στοιχεία της Google, 7 στους 10 χρήστες που αναζητούν μια επιχείρηση από το κινητό τους, πραγματοποιούν άμεσα κλήση προς αυτή. Γι αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκαν οι καμπάνιες Call-only στο AdWords και αφορά στις επιχειρήσεις που τα τηλεφωνήματα των υποψήφιων καταναλωτών είναι πιο σημαντικά από την επίσκεψη στην ιστοσελίδα τους.

Οι καμπάνιες Call-only διατίθενται μόνο για κινητές συσκευές και προσφέρουν στους χρήστες τη δυνατότητα με ένα μόνο κλικ να καλέσουν την επιχείρηση που επιθυμούν. Στη θεωρία, κάθε κλικ που πληρώνετε αντιστοιχεί σε ένα τηλεφώνημα προς την επιχείρησή σας.

2/ Ad Extensions

Έχετε παρατηρήσει κάποιες διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google οι οποίες καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από άλλες; Χρησιμοποιούν τη λειτουργία των επεκτάσεων της διαφήμισης!

Με τις επεκτάσεις των διαφημίσεων μπορείτε να επιτύχετε μια υψηλότερη αναλογία κλικ και εμφανίσεων [click-through rate (CTR)], αυξάνοντας το κοινό που βλέπει τις διαφημίσεις σας και βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη. Δείτε μερικές χρήσιμες επεκτάσεις με τις οποίες μπορείτε να εμπλουτίσετε τις καμπάνιες σας.

Sitelink extensions: Οι επεκτάσεις συνδέσμων του ιστότοπου της επιχείρησης σάς επιτρέπουν να προσθέσετε επιπλέον συνδέσμους από την ιστοσελίδα σας στην κάθε διαφήμιση, βοηθώντας τους χρήστες να βρουν αυτό που αναζητούν.

Call extensions: Οι επεκτάσεις με τηλεφωνικούς αριθμούς της εταιρίας σας διευκολύνουν τους χρήστες να πραγματοποιήσουν κλήσεις προς εσάς.

Callout extensions: Οι επεκτάσεις προώθησης σάς επιτρέπουν να προσθέσετε ένα επιπλέον στοιχείο στις διαφημίσεις σας προκειμένου να γνωστοποιήσετε στους χρήστες τι είναι αυτό που καθιστά τη δική σας επιχείρηση διαφορετική σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

Location extensions: Οι επεκτάσεις τοποθεσίας εξυπηρετούν τους χρήστες που κινούνται κοντά στην επιχείρησή σας να την εντοπίσουν ή να κάνουν κλήση προς αυτή, με τη συνδρομή του χάρτη και της δυνατότητας απευθείας κλήσης.

Review extensions: Οι επεκτάσεις κριτικών σάς δίνουν τη δυνατότητα να εμφανίζονται στην οθόνη του χρήστη που αναζητά την επιχείρησή σας κριτικές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας από αξιόπιστες πηγές.

App extensions: Οι επεκτάσεις εφαρμογών επιτρέπουν στους χρήστες να «κατεβάσουν» την εφαρμογή σας στην συσκευή τους, με ένα μόνο κλικ.

Structured Snippets: Οι επεκτάσεις αυτές προσφέρουν τη δυνατότητα να προσθέσετε περιγραφικό κείμενο για να μάθουν οι χρήστες περισσότερα σχετικά με ένα προϊόν ή υπηρεσία.

3/ Customer Match

Αν έχετε υιοθετήσει μερικές βασικές πρακτικές του marketing, τότε σίγουρα έχετε δημιουργήσει λίστες με emails ατόμων που έχουν αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σας. Με την επιλογή «Customer Match» που παρέχεται από το AdWords, μπορείτε να επαναστοχεύσετε τις διαφημίσεις σας ώστε να απευθύνονται σε αυτά τα άτομα, αρκεί να «φορτώσετε» τα στοιχεία των ηλεκτρονικών τους διευθύνσεων.

Οι διαφημίσεις που προορίζετε για τους συγκεκριμένους χρήστες θα εμφανίζονται όταν εκείνοι είναι συνδεδεμένοι στο Google Search, το YouTube, ή το Gmail και αποτελεί «χρυσή» ευκαιρία για εσάς να τους δείξετε τα νέα προϊόντα ή κάποια καινούρια υπηρεσία της επιχείρησής σας.

4/ Ad Customizers

Η επιλογή προσαρμογής των διαφημίσεων σάς επιτρέπει να αλλάξετε το λεκτικό μέρος της διαφήμισης ώστε να προσαρμόζεται αυτόματα στους όρους αναζήτησης που πληκτρολογούν οι χρήστες.

Παραδείγματος χάριν, αν θέλετε να διαφημίσετε πολλά προϊόντα της ίδιας κατηγορίας (όπως διάφορα δοχεία μελάνης συγκεκριμένης μάρκας εκτυπωτή), μπορείτε να ρυθμίσετε τη διαφήμιση σας έτσι ώστε το κείμενο που εμφανίζεται να προσιδιάζει με το συγκεκριμένο προϊόν που ψάχνει ο χρήστης, δηλαδή: «μελάνι για εκτυπωτή ΗP 564» αντί για «μελάνι για εκτυπωτή ΗΡ».

5/ Interest Targeting

Η δυνατότητα στόχευσης ενδιαφέροντος που προσφέρεται από το AdWords, προχωράει ένα βήμα παρακάτω από την απλή στόχευση του κοινού μέσω λέξεων – κλειδιών. Το Google’s Display Network προσφέρει καινούριους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να στοχεύσετε το κοινό στο οποίο επιθυμείτε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να προβληθούν σε χρήστες που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

In-market Audiences

Προκειμένου να προσεγγίσετε το κοινό που ενδιαφέρεται για προϊόντα και υπηρεσίες του κλάδου που ανήκει και η δική σας επιχείρηση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιλογή «in-market audiences». Η Google συλλέγει πληροφορίες από τα προγράμματα περιήγησης των χρηστών (μέσω της αποδοχής των cookies) και γνωρίζει ποια προϊόντα ή υπηρεσίες ενδιαφέρουν τον καθένα και τους κατηγοριοποιεί. Με αυτόν τον τρόπο οι διαφημίσεις δύνανται να προβληθούν σε χρήστες που πραγματικά τους ενδιαφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες επιχειρήσεων όπως η δική σας.

Affinity Audiences

Σε σύγκριση με το in-market κοινό, το κοινό που δείχνει να σχετίζεται με συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ή υπηρεσιών εντοπίζεται από την Google βάσει των ενδιαφερόντων που έχουν δηλώσει οι χρήστες και των στοιχείων τους που έχουν δηλώσει, χωρίς να αναζητούν κάτι σχετικό με αυτά στη μηχανή αναζήτησης.

6/ App Downloads

Η εν λόγω επιλογή που προσφέρεται στους χρήστες του AdWords αφορά σε επιχειρήσεις που διαθέτουν δική τους εφαρμογή για φορητές συσκευές στα καταστήματα εφαρμογών. Σας δίνεται λοιπόν, η δυνατότητα δημιουργίας διαφημίσεων για την προώθηση της εφαρμογής της επιχείρησής σας, η οποία διευκολύνει τους χρήστες να την «κατεβάσουν» στη συσκευή τους, με ένα κλικ.

7/ AdWords Editor

Ο επεξεργαστής του AdWords είναι μια δωρεάν εφαρμογή για τον desktop υπολογιστή σας με την οποία μπορείτε να διαχειρίζεστε πολλαπλούς λογαριασμούς εκτός σύνδεσης και να επεξεργάζεστε τα στοιχεία τους, σε πολύ συντομότερο χρόνο από ότι με τη χρήση του συστήματος σε σύνδεση με το διαδίκτυο. Το AdWords Editor σάς προσφέρει τη δυνατότητα να:

○ βλέπετε διαφορετικά σημεία του λογαριασμού σας την ίδια στιγμή

○ επεξεργάζεστε τα στοιχεία του καθώς εμφανίζονται το ένα δίπλα στο άλλο

○ χρησιμοποιείτε τις συντομεύσεις πληκτρολογίου

○ έχετε στη διάθεσή σας τις επιλογές undo / redo

○ πραγματοποιείτε με ευκολία τις αλλαγές που επιθυμείτε

○ επεξεργάζεστε μαζικά τις διαφημίσεις σας.

Τα επόμενα βήματα

Είναι σημαντικό από εδώ και πέρα να πειραματιστείτε με αυτές τις επιλογές που σας προσφέρει το AdWords, να τις κατανοήσετε και να ξεκινήσετε να τις αξιοποιείτε προκειμένου να μειώσετε σημαντικά το διαφημιστικό κόστος της επιχείρησής σας και να συνδράμετε αποτελεσματικά στην επιτυχία των εκστρατειών σας.